Wifi in alle kamers van het huis is mogelijk.

Door de uitbraak van het coronavirus leven we in een roerige tijd. Het raakt ons allemaal. Meer dan ooit is het belangrijk om digitaal met elkaar verbonden te zijn. Daarbij moeten we kunnen vertrouwen op een sterk en betrouwbaar netwerk.

E-mail van twee Telecomproviders
17 maart 2020 krijgt mijn man ’s avonds twee e-mails, die bij mij een heel akelig gevoel geven. E-mails van twee van de drie Telecomproviders in ons land. Ja, we zijn klanten: de vaste telefoonlijn bij de KPN (met router waar de wifi uit kan) en de TV-kabel bij Ziggo (met TV-ontvanger). Bewust voor twee gekozen omdat wanneer het ene uitvalt bij een storing, het andere misschien nog wel doet. De inhoud is in het kort dat contact met mensen belangrijk is (KPN) en het feit dat mensen draadloos kunnen thuiswerken (Ziggo). Dit refererend naar de ingrijpende maatregelen wegens de uitbraak van het corona-virus. Veel mensen werken thuis aan de keukentafel en kinderen zijn thuis nu de scholen gesloten zijn. Thuiswerkers hebben een goede telefoon en internetverbinding nodig en om het thuisblijven wat aangenamer te maken en voor de kinderen, zorgt Ziggo de komende 4 weken voor extra zenders en entertainment op tv. Bij geen digitale TV dan krijg je de gratis app Ziggo Go voor smartphone, tablet of laptop. En natuurlijk heb je dan dekking van een wifi netwerk in het hele huis en op alle kamers nodig.

Mijn reactie:
Hoezo bij geen digitale TV? Wie nog een analoge TV had moest april 2018 toch een digitale TV-ontvanger plaatsen, anders ging het beeldscherm op zwart? Een TV-ontvanger er extra bij op de slaapkamer waar de analoge TV de enige stoorzender is van laag frequente elektromagnetische velden. Het is te doen, nadat de slaapkamer is afgeschermd met stralingswerende verf op de muur, de motor van het bed verwijderd is, de matrassen zijn aangepast en het lichtnet met een beschermende afschermkabel (biokabel) vervangen is. Alles om zo min mogelijk elektromagnetische velden in de slaapkamer te hebben. De kleine TV is een bewuste keus. Een extra kastje na april 2018 wat het evenwicht verstoort qua elektromagnetische velden, want een apparaat dat in stand-by staat, gebruikt altijd nog een beetje elektriciteit en bovendien via een infrarood signaal reageert (tijdschakelaar ertussen maakt dat de TV echt uit is). Een TV-ontvanger ertussen dat maakt dat de TV nu wel érg lang op zwart blijft staan bij het inschakelen van de TV. Een achteruitgang van jewelste en dat in de 21ste eeuw! En dat alleen omdat het nodig is om meer ruimte te maken voor digitale diensten, zoals o.a. interactieve TV?

Contact houden is belangrijk vind de KPN en tjee, wat heb ik veel contact gehad met de KPN toen ze in 2017 een zendmast tegenover onze woning wilden plaatsen (150 meter van onze woning af en dat nadat we in 2007 gevlucht zijn voor de antennes in de kerktoren 200 meter verderop). Er is geluisterd want de mast staat nu bijna twee kilometer verderop, maar de KPN wil dat iedereen in Nederland op de hoogte blijft van het laatste nieuws, thuis kan werken en contact kan houden met de mensen om zich heen. Zodat we elkaar kunnen helpen en steunen juist nu het corona-virus zo enorm hard toeslaat in Nederland. En hier bedoelen ze thuis draadloos mee en de uitrol van 5G.

En dit gegeven wekt toch de vraag op: is de verspreiding van het corona-virus bewust gedaan? Is de tegenwerking van burgers met hun protesten tegen de uitrol van 5G, te groot? Hebben de onafhankelijke wetenschappers en de bezorgde burgers, grote kans dus dat ze gelijk krijgen? Zijn de Telecomproviders inderdaad bang voor de rechtszaken die lopen en nog gaan lopen? Gaat ze dit veel geld kostten? Ook bij de uitrol van 3G was er veel protest vanuit de bevolking en is er in 2006 een vies spelletje gespeeld waardoor de uitrol van 3G door is gegaan. Is dit weer een vies spelletje?